Betalt indhold
Er det din store drøm at sige dit nuværende job op for at kunne fokusere hundrede procent på din nystartede virksomhed? Så skal du være indforstået med, at hverken kunderne, salgene eller omsætningen kommer af sig selv. Du skal med andre ord gøre en indsats for at kickstarte din forretning.
Effektiv markedsføring er vejen frem, hvis man gerne vil gøre sin forretning til sit levebrød. Der er mange privilegier ved at være sin egen chef. Du kan som selvstændig erhvervsdrivende selv bestemme dine arbejdstider og kan desuden rejse, når det passer dig. Dette skal du huske at være taknemmelig for. I artiklen bliver du inspireret til at gribe din markedsføring an på en lidt anden måde, end du er vant til.
Tryksager
Det er ingen tilfældighed, at langt de fleste virksomheder sætter penge af til design og produktion af tryksager. De traditionelle tryksager fungerer nemlig ganske glimrende i markedsføringsmæssige sammenhænge. Du forbinder måske hovedsageligt tryksager med visitkort og foldere, men der findes faktisk også mange andre former for tryksager. Det omfatter bl.a. disse:
- Hæfter
- Plakater
- Postkort
- Flyers
- Brochurer
Du kan bruge tryksager til at gøre opmærksom på din forretning og dine produkter. Den eneste udfordring ved dette markedsføringstiltag er, at det kan være svært at måle effekten. Er du løbet tør for tryksager, så klik på følgende link: https://www.lasertryk.dk/
Online markedsføring
I vores moderne tidsalder kan man næsten ikke drive en virksomhed uden at bruge tid og penge på online markedsføring. Online markedsføring fungerer ikke blot for webshops, men også for håndværkerfirmaer, advokatbureauer, efterskoler, banker og mange andre virksomheder og organisationer. Det er ingen hemmelighed, at nogle virksomheder oplever en bedre effekt end andre, men man må ikke tvivle på, hvorvidt online markedsføring er værd at satse på.
At markedsføre sig på nettet kan være effektivt, hvis man vel at bemærke formår at markedsføre sig de rigtige steder. Du kan eksempelvis arbejde med søgemaskineoptimering, samarbejde med bloggere, deltage i faglige netværk og mange andre tiltag. Det er også værd at bruge energi på at kommunikere med journalister, idet et tæt samarbejde med journalister kan føre til værdifuld omtale på relevante platforme.
Det er op til dig, om du vil bruge størstedelen af dine markedsføringskroner på tryksager eller online markedsføring. Optimalt set skal du sætte penge af til begge dele, da markedsføring fungerer bedst, hvis man gør brug af forskellige kanaler. Ergo udelukker den ene mulighed ikke den anden. Det er om ikke andet relevant at vurdere, hvilke markedsføringstiltag man får mest ud af målt på antal besøgende, antal salg og / eller omsætning.