cookie

Virksomhedstip: Derfor kan utraditionel markedsføring være effektivt

0

spo

Du kommer næppe til at vælte dine nærmeste konkurrenter af pinden, hvis du udelukkende er fokuseret på at kopiere alle deres markedsføringstiltag. Det gælder nemlig om at skille sig ud fra mængden, hvis man skal kunne tiltrække nye kunder.

Det er gang på gang blevet dokumenteret, at utraditionel markedsføring er effektivt, men hvilke utraditionelle markedsføringstiltag kan jeg prøve kræfter med? Find svaret i artiklen.

Chokolade med logo

Skal du gøre et godt indtryk på både nuværende og potentielle kunder, så kan du med fordel forkæle dem. Der er flere virksomheder, som har succes med at tiltrække nye kunder og øge den generelle kundetilfredshed med et meget simpelt tiltag – chokolade.

Er du virksomhedsejer, så kan du købe smagfuld chokolade og tilmed få påtrykt dit logo på selve emballagen. Chokoladen vil helt sikkert falde i god jord hos dine kunder, hvorfor udgifterne til chokoladen er givet godt ud.

Chokolade med logo er et godt eksempel på utraditionel markedsføring, hvor du nærmest er garanteret positiv respons.

Reklame i luften

Bannerflyvning er yderst populært i udlandet, så man kan undre sig over, at det endnu ikke er blevet mere udbredt herhjemme. Vil du gerne være first mover i din branche, så kan du indhente et tilbud på bannerflyvning.

Når dit banner kommer i luften, er der automatisk rigtig mange, som ser det, da lyden fra en mindre flyvemaskine tiltrækker meget opmærksomhed. Det kan være svært at måle effekten af denne form for markedsføring, men der er heldigvis ikke så meget at miste.

Gratis e-bog

De fysiske bøger er ikke så populære, som de har været, men det er e-bøger til gengæld. Nyder du at dele ud af din viden og ekspertise, så kan du overveje at skrive en e-bog, som du kan tilbyde gratis til potentielle kunder.

Du får nogle konkrete eksempler på, hvad en e-bog kunne omhandle her:

Gartneren – ”Sådan bekæmper du ukrudt”

Mekanikeren – ”Sådan forlænger du din bils levetid”

Markedsføringseksperten – ”Sådan øger du din omsætning”

DEL

Kommentarerne er lukket.