Karrieretip: Kunsten at få succes som webshopejer

0

Betalt indhold

En webshop kan i princippet startes op på under én dag, da det blot kræver webhotel, domæne og et program at bygge siden op i. Så handler det ellers bare om at købe et parti varer hjem eller alternativt lave en gunstig dropshopping aftale med en pålidelig leverandør… Så nemt kan det være – virkeligheden er dog ofte en noget andet.

Det kræver ikke det store at etablere en webshop. Det kræver til gengæld en masse hårdt arbejde og gåpåmod at få succes som webshopejer. Du vil nemlig blive mødt af massiv konkurrence, nærmest uanset hvilken branche du vælger. Med andre ord er det ikke noget, man kommer sovende til. Det kan alle webshopejere – både tidligere og nuværende ejere – nikke genkendende til.

Find den rigtige branche

At finde den rigtige branche er lettere sagt end gjort… for hvilken er den rigtige?

Det er umiddelbart attraktivt at prøve kræfter med en branche med lav konkurrence, men der er desværre ikke altid noget at hente i disse brancher. Der er trods alt som regel en god grund til, at konkurrencen ikke er større, end den nu engang er. Dermed ikke sagt, at det ikke er muligt at finde en attraktiv branche, som ikke er domineret af veletablerede og kapitalstærke virksomheder.

Da de fleste brancher dækker bredt, bør du dykke lidt dybere ned og gøre dig nogle overvejelser om, hvad du gerne vil sælge. En oplagt branche kan for eksempel være tøj og mode, hvor der er mulighed for både at sælge sportstøj såvel som badetøj. Du kan også vælge kun at sælge tøj rettet mod gravide. Mulighederne er mange.

Læg en markedsføringsstrategi

Du er nødt til at lægge en strategi for din markedsføring, uanset om du har planlagt at sælge værktøj, tøj, møbler, elektronik eller noget helt femte på din webshop. Du kan nemlig ikke forvente, at kunderne kommer af sig selv. Når det kommer til markedsføring, er det meget vigtigt at forstå, at der er forskel på, hvilke kanaler der virker, alt efter hvilken målgruppe der er tale om.

Du kan med markedsføring via diverse søgemaskiner og sociale medier som regel målrette din annoncering ned til mindste detalje. Det er bl.a. muligt at angive køn, alder, interesser, geografisk position og meget mere. Dermed kan du være sikker på, at dit budskab når ud til lige præcis din målgruppe. Du kan evt. få hjælp til at lave en professionel målgruppeanalyse, hvis du ikke har erfaring med dette.

Bevar det store overblik med digital ordrestyring

En succesfuld webshopejer er en person, som evner at bevare overblikket, når forretningen får vokseværk. Dette kan være en massiv udfordring for mange, men med digital ordrestyring bliver det som regel en noget lettere opgave. Det smarte ved denne løsning er, at du kan overskue både medarbejdere, projekter, opgaver og ordrer via én app.

Med den smarte app fra www.kala.dk løber du ingen større risiko for at miste overblikket. Du får desuden tidsregistrering, vareforbrug og kørselsregistrering med i prisen. Test app’en og se, om den er noget for dig. Der er lige nu mulighed for at prøve app’en helt gratis.

DEL

Kommentarerne er lukket.