Iværksættertip: Sådan finder du et passende kontor som nystartet iværksætter

0

Har du kastet dig ud i iværksætterlivet, og har du stiftet din første virksomhed, så har du taget det første vigtige skridt på vejen mod succes. Skal du have en professionel base, hvor du kan fokusere hundrede på dit projekt, bør du overveje at finde et kontor. Dagens iværksættertip skal handle om, hvordan du finder et passende kontor som nystartet iværksætter. Jeg vil forsøge at komme ind på alle de faktorer, der er vigtige at kigge på, når man skal finde det perfekte kontor.

Hvad kræver du af dit kommende kontor?

Før du begynder at søge efter dit ideelle kontor, skal du tænke over, hvad du reelt søger. Selvom du er interesseret i at holde dine udgifter nede på et minimum, kan du ikke nøjes med at have fokus på prisen. Der er nemlig også mange andre kriterier, der er vigtige at tage hensyn til. Vi gennemgår nogle af de vigtigste kriterier nedenfor:

  1. Beliggenhed – Hvor skal dit kontor ligge? (by, område m.v.)
  2. Størrelse – Hvor mange kvadratmeter har du brug for? (skal der være plads til printer m.v.)
  3. Design og indretning – Hvordan foretrækker du, at dit kommende kontor ser ud? (lyst, motiverende e.l.)
  4. Pris – Hvad er dit budget til kontoret?

Gør du dig tanker om henholdsvis beliggenhed, størrelse, design og indretning samt pris, kan du gøre det hele lettere for dig selv. Hvis du har svært ved at bevare overblikket kan du evt. skrive dine krav ned. Skal du søge efter ledige kontorer, kan du med fordel besøge Lokalebasen.dk, som er den nemmeste vej til dit nye kontor.

Find et nærliggende kontorhotel

Kontorhotel er det nye buzzword, som er svært at komme uden om, hvis man som nystartet iværksætter leder efter et kontor. Det er et fremragende koncept, der henvender sig til nystarterede virksomheder og iværksættere. Konceptet er blevet så populært, at europæiske kontorhoteller kan vise en udlejningsprocent på over 80 procent – find kilden her

Der er generelt sket en positiv udvikling inden for branchen for kontorhoteller. Det bekræfter Jakob Dalhoff med følgende citat:

”Branchen har bevæget sig i en særdeles positiv retning gennem det seneste år med en markant stigning 
i antallet af nye kontorhoteller. Langt flere virksomheder rykker i dag ind i kontorhotellet, 
og der er god grund til at forvente, at vi vil se denne udvikling fortsætte i resten af 2016.” 

– Jakob Dalhoff, CEO af Lokalebasen.dk

Derfor bør du overveje at finde et kontorhotel

Der er rigtigt mange gode grunde til at finde et kontorhotel, hvis man er ny virksomhedsejer og skal finde et nyt sted at arbejde. Det er bl.a. værd at fremhæve følgende fordele ved konceptet:

  1. Prisvenlig løsning – Ønsker du ikke at blive ruineret af et dyrt kontor, kan du med fordel finde et kontorhotel, som er en prisvenlig løsning. Du betaler en beskeden månedlig pris for at have adgang til et kontor, som du typisk kan bruge døgnet rundt. Vælger du at tjekke ind på et kontorhotel, kan du slippe for mange af de mest almindelige startsomkostninger (møbler, udstyr m.v.), som du skal forholde dig til, hvis du vælger et traditionelt kontor. Vælger du et kontorhotel, vil du betale en lav månedlig pris, hvor du ofte vil få adgang til forskellige services – reception, mødelokale, printere og meget mere Ydermere slipper du for uforudsette regninger til f.eks. håndværkere.
  2. Netværk – Som iværksætter kommer du langt med et godt netværk. Kontorhoteller sætter stor fokus på netværk og sparring, som du også kan drage nytte af. Du kan forvente at få et såvel socialt som fagligt netværk.

lokalebasen-kontorhotel

Du får et stort overblik over danske kontorhoteller på følgende link: https://www.lokalebasen.dk/leje/kontorhoteller

spo

DEL

Leave A Reply