Det er mere end udfordrende at skulle øge salget i en virksomhed, hvis man ikke bruger tid og / eller penge på markedsføring.
Du får denne gang en række gode idéer til alternativ markedsføring, da det netop gælder om at skille sig ud fra mængden – ikke mindst når det handler om markedsføring.
Relationsmarkedsføring
Relationsmarkedsføring er et begreb, som der efterhånden er flere og flere eksperter inden for salg og markedsføring, som får øjnene op for. Det er fint at kende til relationsmarkedsføring, men ved du også, hvordan man griber det an i praksis?
Relationsmarkedsføring handler – ikke så overraskende – om at skabe relationer, men hvordan gør man det? Det kan du blive klogere på ved at hyre et mediebureau, som har specialiseret sig i netop relationsmarkedsføring.
SEO
SEO (Search Engine Optimization) er højst sandsynligt ikke et nyt bekendtskab for dig, hvis du interesserer dig bare en smule for online markedsføring. Denne markedsføringsform handler kort og godt om, at du skal arbejde målrettet på at fremme din hjemmesides synlighed i søgemaskinerne.
SEO drejer sig i dag om meget andet end optimerede tekster og indgående links, hvilket du vil blive bekræftet i, hvis du læser et blogindlæg eller en bog om emnet.
PR
PR (Public Relations) er markedsføringsformen, du skal arbejde med, hvis du altid har drømt om, at du og din virksomhed bliver omtalt i nogle af de største danske medier. De danske medier hungrer efter gode historier, så spørgsmålet er, om du er klar til at fortælle din historie?
Du kan ved at arbejde med presseomtale få en masse god og gratis omtale, uundværlige links og ikke mindst skabe en relation til indflydelsesrige journalister. PR er altså ikke blevet en populær markedsføringsform uden grund, da der er rigtig mange virksomheder, som har nydt godt af at blive omtalt i diverse medier – både online og offline.